در اولین جلسه گروه فقه تمدن، پیشرفت و منابع حیاتی مطرح شد؛

تولید ادبیات علمی رشته های تخصصی فقه هدف پژوهشکده فقه و علوم انسانی است/ از اهداف پژوهشکده تولید ادبیات علمی و تدوین و نشر متون درسی برای رشته‌های فقه تخصصی است

عدول از نسخه اولیه طرح بانکداری| نامه مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌ به نمایندگان مجلس درباره طرح بانکداری

مدیر شورای بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌، حجت الاسلام استاد #احمدعلی_یوسفی در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اشکالات طرح بانکداری را اعلام کرد.

 

آغاز پخش مجموعه انیمشین روایت قرن از شبکه های تلویزیونی صداوسیما

مجموعه انیمشین روایت_قرن به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران براساس محتوای کتاب روایت قرن و توسط گروه هنری شرح نو در ۴۰ قسمت تولید شده است.

 کتاب "روایت قرن؛ روایت قوای نظامی در ایران قرن ۱۴ شمسی" بهار۱۴۰۲ توسط دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام‌حسین علیه‌السلام تهیه و منتشر شده است. این کتاب که حاوی خرده روایت های قرن ۱۴ شمسی در ایران می باشد در چندماه گذشته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و به چاپ پنجم رسیده است.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و دانشگاه قم با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی دیگر برگزار می کنند:

فراخوان مقاله

همایش ملی اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید                                                   

 

نظریه تمدنی اسلام به جهان معرفی شود

آیت الله کعبی در دیدار اعضای کمیته اجرایی جایزه جهانی شهید صدر تاکید کرد: باید نظریه تمدنی اسلام که مبتنی بر حاکمیت الهی است به جهان معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین بر لزوم معرفی نظریه و دیدگاه تمدنی اسلام به جهان با محوریت توحید، عدالت و کرامت انسانی تاکید کرد و اظهار داشت: روح نظریه تمدنی اسلام، رهبری شایسته الهی به امامت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و امامت نیابی در همان مسیر قدم بر می دارد.

 

انتخابات ۱۱ اسفند امسال سرنوشت ساز است

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با استاندار سمنان تاکید کرد: لازم است مسئولین ما امروز آنچه که واقعیت جامعه است، از جمله مشکلات درونی و بیرونی کشور را دلسوزانه با مردم در میان بگذارند.

وی گفت: قوای ۳ گانه ما می توانند با اقدامات همدلانه، امید را به جامعه تزریق کرده و جامعه را به سمتی هدایت کنند که احساس جدایی مردم از مسئولان وجود نداشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: دوستان جمهوری اسلامی در جای جای دنیا از جمله جبهه مقاومت از مشارکت قوی و حداکثری ما در انتخابات شادمان شده و دشمنان نیز ناامید خواهند شد.

به برکت انقلاب اسلامی دوران آزادی و اقتدار ملت‌ها آغاز شده است

آیت‌الله اراکی در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در حرم امام خمینی گفت: آنچه امام بزرگوار ما با حمایت و کمک مردم بزرگ ایران و ملت غیور و هوشیار ایران انجام دادند، تاریخ را تغییر داد و صفحه جدیدی را از تاریخ بشر گشود، در جامعه بشر آنچه رایج و حاکم بود سلطه مستکبران، ظالمان و خونخواران و آدم کش‌ها بود.

امثال شیخ زکزاکی اجازه خاموش شدن گفتمان انقلاب اسلامی را ندادند

آیت الله اعرافی در اجلاس تجلیل از شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه

 پیشگامان نهضت اسلامی پس از نیم قرن، پرچم‌های گفتمان انقلاب اسلامی را در فلسطین، لبنان، یمن و آفریقا برافراشته‌اند.

مستکبران عالم این گونه نشان می‌دهند که انقلاب اسلامی با تدابیر سیاسی و امنیتی در عالم انتشار پیدا کرده است در حالی که این تفکر دشمنان کاملا اشتباه است و در دورانی که هیچ قدرت نظامی و سیاسی نداشته‌ایم، گفتمان انقلاب اسلامی در قاره‌های مختلف منتشر شده است.

 

پیام آیت الله اعرافی به مناسبت دهه فجر

۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نقطه عطف راهبردی و تاریخی برای ایران و جهان، گشایشگر آفاقی نو، تغییردهنده معادلات جهانی و نمایشی بی‌نظیر از وحدت ملت بزرگ ایران بود که با معماری بی‌همتای حضرت امام خمینی(قدس سره) و هوشمندی و دلیری و جهاد بزرگ مردم شریف ایران و جوانان عزیز رقم خورد.

 

ششمین فراخوان عمومی دوره‌های آموزشی معارف انقلاب اسلامی

مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی) در راستای تبیین و شناساندن معارف انقلاب اسلامی، با استفاده از «ظرفیت‌های آموزشی نوین» و «روزآمدِ علمی» اقدام به طراحی، تولید و اجرای دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکل‌دهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر می‌نماید.