پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم

آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود.

ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی (۱)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله‌ الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.

ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی (۱)
از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.

بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران

[اگر می‌خواهید این بیانیه را چاپ و توزیع کنید، فایل PDF را از اینجا دریافت کنید]

انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

پیام تسلیت در پی ترور و شهادت محسن فخری زاده

ترور مذبوحانه دانشمند مؤمن و‌ برجسته هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری زاده ...

صدور بیانیه در آستانه اولین انتخابات ریاست جمهوری در دهه پنجم انقلاب

گام دوم انقلاب اسلامی، مرحله‌ای مهم در تحقق اهداف، آرمان‌ها و کمال انقلاب اسلامی است که فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را با تمرکز بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی رقم می‌زند؛ افق متعالی و مقدس بزرگ‌ترین انقلاب عصر حاضر بر اساس تحول، ترقی و تکامل و ایجاد بسترهای رشد نظام انقلابی و جامعه مترقی اسلامی بر پایه‌های دیانت و عقلانیت و جامعیت اسلامیت و جمهوریت و بهره‌مندی از استعدادهای انسانی و استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی و قدرت درونی و اقتدار خارجی، شکل و ارتقاء می‌یابد که این مهم، گفتمانی توحیدی و ترجمان حکومت نبوی و علوی و راهبردی مطمئن در به کمال رسیدن انسان‌ها و جوامع بر مبنای مکتب اسلام و رویه‌ی حکمرانی دینی می‌باشد.