حکمت و فقه حکمرانی

اولین کتاب فارسی در موضوع حکمرانی اسلامی با عنوان «حکمت و فقه حکمرانی» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی وابسته به دانشگاه عالی دفاع ملی رونمایی شد.

نظریه دولت اسلامی

به قلم آیت الله عباس کعبی

 

گفتارهایی پیرامون فقه نظام

فقه شیعه با همه اتقان، عمق، دقت و شمول و گستره ی خود، به طور عمده ناظر به حل مسائل شرعی مرتبط با فرد مسلمان بوده است. با استقرار نظام اسلامی دریچه جدیدی در مقابل متفکران حوزه های علمیه گشوده شد که احکام جامعه اسلامی کدام است؟ جامعه، به معنی ترکیب امام و امت، چه مسئولیت هایی به عهده دارد و بر اساس کدام روش و کدام محتوا می تواند در مسیر اسلام به سمت اهداف والای الهی حرکت کند؟ مسئله ای که پس از گذشت چهاردهه از انقلاب اسلامی در کلمات متفکران علوم دینی با عنوان «فقه نظام» معرفی می شود.

 

فقه سیاسی

به قلم استاد ابوالقاسم علیدوست

 

تشکیلات توحیدی

جامع‌ترین و منسجم‌ترین محتوا در زمینه‌ی سازوکار امتداد توحید در فعالیت‌های تشکیلاتی از منظر مقام‌ معظم‌ رهبری (مُدّظلّه‌العالی) همراه با فنون کامل تشکیلاتی

 

چرا باید کتاب های پیرامون شرح حال شهید مصطفی صدرزاده را خواند؟

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» که در آن از دو تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» رونمایی می‌شود، فرصت مناسبی است تا به رویش‌های انقلاب اسلامی پرداخته شود. رویش‌هایی مثل شهید مصطفی صدر زاده دهه شصتی و جوانان و نوجوانان دهه هفتادی و هشتادی که برخلاف تصویرنمایی غلط دشمنان، پای کار انقلاب و اسلام ایستاده اند. جوانانی که از دل مسجد و هیئت و پایگاه بسیج جوانه زده و با فداکاری و ایثار و بصیرت و نگاه دقیق، دل به میدان زده و میانه میدان ایستاده اند.

جستارهایی در باب تمدن نوین اسلامی

جستارهایی در باب تمدن نوین اسلامی به قلم حجت الاسلام دکتر رضا غلامی توسط انتشارات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

 

بررسی وضعیت آسیب شناسانه سبک زندگی اسلامی – ایرانی در رسانه ملی

 کتاب توسط انتشارات «مکث اندیشه» وابسته به مرکز پژوهشی مبنا در ۲۳۶ صفحه منتشر شد.

 

فقه کارگزاران حکومت اسلامی

کارگزاران مهم‌ترین رکن در دولت اسلامی بشمار می‌روند. جایگاه کارگزاری، شرایط کارگزار، وظایف وی، چگونگی انتخاب و کیفیت تعامل دوطرفه میان مردم و کارگزار از مهم‌ترین مسأله‌های یک نظام سیاسی است که در پژوهش‌ پیش‌رو به بحث و بررسی گذاشته شده است.

بسته محتوایی

حلقه های میانی