این سازه‌های ویران تجدید بنا نخواهد شد

محو کامل صهیونیست نزدیک است

رهبر انقلاب :حرکتی که در فلسطین آغاز شده، منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد. 1

فلسطین

خط مشی واحد

 دولت‌های اسلامی منطقه چگونه می‌توانند در مقابل دخالت و زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کنند؟

 

احساس مسئولیت آگاهانه

هیچ انسان و جامعه‌ای بدون احساس مسئولیتِ آگاهانه به سعادت نمی‌رسد.

شناخت عظمت دفاع مقدس کارهای بزرگی را پیش خواهد برد

 رهبر انقلاب: واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعه‌ی مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. عقیده‌ی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعه‌ی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت؛ این عقیده‌ی راسخ بنده است.

 

از امام سجاد تا امام عسکری علیهم‌السلام؛ خط واحد مبارزه در مقابل وابستگان به قدرت

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در روایات دیده‌ایم و خوانده‌ایم که زندگی امامان اهل‌بیت (صلوات الله و سلامه علیهم) یکسره مجاهدت و مبارزه در راه خدا بوده است. از امام سجّاد (علیه‌السّلام) تا امام یازدهم امام عسکری (علیه‌السّلام) یک خطّ واحدی وجود دارد، یک رشته‌ی ممتدی که سرتاسر تلاش است و پیکار است و مبارزه است و جبهه‌گیری در مقابل قدرت زمان است و جبهه‌گیری در مقابل وابستگان به قدرت زمان است.

 

پشتیبانی‌های مردم از جبهه، عظمت دفاع مقدس را نشان میدهد

 رهبر انقلاب: جبهه‌ی جنگ فقط منطقه‌ی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه‌ی جنگ بود. [مثلاً] محلّ تأمین نیرو؛ خب در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛ اینجا پادگانها هم بودند، مسجدها هم بودند، هیئتها هم بودند، دانشگاه هم بود، حوزه هم بود، مدارس و دبیرستان‌ها هم بود...

 

عظمت مقاومت یک ملت

 گوشه‌هایی از کمک‌های فراوان قدرت‌ها به صدام در جنگ تحمیلی به روایت رهبر انقلاب اسلامی

 

دفاع مقدس حق حیات به گردن کشور دارد

 رهبر انقلاب: سی و چند سال نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در کشور ناشی از مقاومت هشت ساله دفاع مقدس است. دفاع مقدس حق حیات دارد به گردن کشور ما. یک عده‌ای خدشه می‌کنند، یک عده‌ای شبهه می‌کنند، یک عده‌ای تحریف می‌کنند، یک عده‌ای درباره‌ی مسائل مختلف دفاع مقدس دروغ صریح می‌گویند. باید در مقابل اینها کسانی که می‌توانند تبیین کنند، باید تبیین کنند. عظمت جهاد مقدس و دفاع مقدس را بایستی ما روز به روز بیشتر بیان کنیم، بگوییم، تبیین کنیم. این جزو وظایف است.

 

تأکید رهبرانقلاب بر لزوم مراقبت و حواس‌جمعی به‌عنوان شرط اصلی ناکام گذاشتن اقدامات دشمن «أَشِدَّاءُ عَلَى الكُفَّار» ملاک حرکات و حرفهایتان باشد

 [دشمنان] تصریح کردند که میخواهند در ایران وضعیّتی مثل وضعیّت سوریه و یمن به وجود بیاورند؛ این را تصریح کردند. البتّه غلط کردند! نمیتوانند؛ در این تردیدی نیست؛ لکن مشروط بر اینکه ما مراقب باشیم، حواسمان جمع باشد... قرآن به ما معیار داده. قرآن میفرماید که «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَه‏»؛ کسانی که با او هستند. بحث ما سر این است که آیا ما با پیغمبر هستیم یا نیستیم ــ راه این است دیگر ــ علامت دارد: وَ الَّذينَ مَعَهُ اَشِدّاءُ عَلَى الكُفّار؛... حواسمان باید جمع باشد، بدانیم چه ‌کار میکنیم، بدانیم چه میگوییم؛ حرفی که میزنیم در جهت نقشه‌ی دشمن نباشد، جدول دشمن را کامل نکند.