انگلیس‌ها ضدیّت با دین و استقلال را در ایران راه انداختند

رهبر انقلاب: قرارداد وثوق‌الدّوله فروش ایران بود؛ مرحوم مدرّس قرص و محکم ایستاد و نگذاشت،[انگلیس‌ها] دیدند نمیشود، قرارداد را باطل کردند؛ یا قرارداد تنباکو یک جور دیگر، و امثال اینها.[انگلیس‌ها] دیدند این‌جوری نمیشود، باید مستقیم وارد بشوند؛ مستقیم وارد شدند و رضاخان را... آوردند بزرگش کردند، بلندش کردند، به او قدرت دادند، اطرافش یک تعدادی روشنفکر وابسته را نشاندند و کاشتند و این وضعی را که در دوره‌ی رضاخان پیش آمد ــ ضدّیّت با دین، ضدّیّت با اسلام، ضدّیّت با استقلال، ضدّیّت با حجاب، ضدّیّت با مجالس عزاداری، ضدّیّت با روحانیّت ــ راه انداختند.

 

هر جا خدا باشد پیروزی هست

رهبر انقلاب: همان‌طور که خدای متعال فرموده: اِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوا وَ الَّذينَ هُم مُحسِنون‏؛ خدا با مردمِ مؤمن است؛ هر جا خدا باشد، پیروزی هست. البتّه سختی‌ها وجود دارد... ان‌شاء‌اللّه خدای متعال این پیروزی را به همه‌ی امّت اسلامی، در آینده‌ی نه چندان دوری، نشان خواهد داد و دلها را خرسند خواهد کرد و ملّت فلسطین را و مردم مظلوم غزّه را هم در رأس همه‌ی اینها ان‌شاء‌اللّه خرسند و خوشحال خواهد کرد.

 

مبارزات انقلاب مبارزه برای حفظ هویت و موجودیت ملت ایران بود

رهبر انقلاب: مبارزه‌ای که با انقلاب انجام گرفت مبارزه‌ی هویّتی بود، مبارزه‌ی موجودیّتی بود؛ هویّت ملّت ایران، موجودیّت ملّت ایران، تاریخ ملّت ایران داشت نابود میشد و جلویش گرفته شد. اینهایی که در این راه کشته شدند، در این راه کشته شده‌اند؛ آنهایی که در انقلاب اسلامی شهید شدند ــ به هر نوع شهادتی ــ در این راه شهید شده‌اند، این‌جور به شهادت رسیده‌اند؛ این چیز کوچکی نیست.

 

تفاوت علوم انسانی غربی و اسلامی 1

بيانات آيت‌الله مصباح در کنگره بين‌المللي علوم انسانی
 

 

تفاوت علوم انسانی غربی و اسلامی 4

 بيانات آيت‌الله مصباح در کنگره بين‌المللي علوم انسانی
 

 

تفاوت علوم انسانی غربی و اسلامی 3

بيانات آيت‌الله مصباح در کنگره بين‌المللي علوم انسانی
 

تفاوت علوم انسانی غربی و اسلامی 2

بيانات آيت‌الله مصباح در کنگره بين‌المللي علوم انسانی
 

امام خامنه ای :

توده مردم همه‌کاره‌اند

بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی مکتبی در خدمت مستضعفان

حضرت امام خمینی(ره):
بسیج، مدرسه‌ عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهـادت و رشـادت سَر داده‌اند.

 

نماز؛ همچون روح برای انسان

رهبر انقلاب در پیام به سی‌امین اجلاس سراسری نماز: