حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا، استاد حوزه و دانشگاه:

خطای استراتژیک در پذیرش سند ۲۰۳۰/ اسناد بالادستی در حوزه‌ی علم و فرهنگ/ در قبال توسعه‌ی غربی هر چه سریع‌تر باید الگوی اسلامی ـ ایرانی خود را ترسیم کنیم

تمدن غربی، باورها و هنجارهای سنتی را به حاشیه رانده است/تحقق تمدن نوین اسلامی به معنای کنار گذاشتن دستاوردها نیست/ سنت، مدرنیته و معرفت‌شناسی مسلمانان

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی به معنای کنار گذاشتن همه دستاوردهای بشری در چند قرن اخیر نیست بلکه احیای تمدن اسلامی یعنی اخذ همه نکات مثبت تمدن جدید و در عین حال، نگه‌داشت سنت‌های قابل دفاع و عقلانی و ارزش‌های مقدس است.

صدهاهزارجوان، پیشران حرکت انقلاب

 چرا رویش جوانانی همچون شهید مصطفی صدرزاده، نشانه بالندگی انقلاب و استمرار  ارزش‌های آن در نسل های جدید است؟

 

مبلغ؛ حلقه وصل مردم و جریان علم و تمدن

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور و تأکید ایشان بر مسئله تبلیغ به‌عنوان اولویت اول حوزه‌های علمیه، در یادداشتی به قلم دکتر محمدهادی همایون عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) به بررسی نقش مبلغان در تمدن‌سازی پرداخته است.

حکمرانی امید

تأملی بر نقش ترویج سواد حکمرانی برای افزایش سرمایه امید و اعتماد عمومی

رهبر معظم انقلاب:

حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضل‌الله به دار کشیده شد

 

ما در علوم انسانی چیزی به جز نقد نداریم و باید علوم انسانی را با نقد جلو ببریم/ فلسفه علوم انسانی آمیخته به نقد است

میزان خارج کردن احساسات از دل نظریه و گرایش به واقعیت، میزان هماهنگی با یک نظریه با نظریات تقرب یافته به حقیقت، میزان قابل فهم و درک بودن نظریه، میزان جامع نگری نظریه، میزان انسجام درونی نظریه، سطح نواوری نظریه، میزان و گسترده در معرض نقد بودن نظریه، میزان تاب آوری نظریه در برابر نقدهای وارده، میزان مفید بودن نظریه در حوزه خودش و محک نظریه با شبیه سازی از جمله این موارد است.

نقش هوش مصنوعی در جنگ، صلح و سیاست جهان

هوش مصنوعی باعث جنگ‌های ویران‌گر می‌شود یا صلح؟ مطرح‌ شدن بیشتر هوش مصنوعی به‌ویژه با انتشار نسخه چت جی‌پی‌تی پرسش‌هایی در مورد آینده این فناوری نو ایجاد کرده است.

گروه‌های جهادی؛ پیشگامان عدالت و پیشرفت

روه های جهادی با این سابقه درخشان و فعالیت ماندگار همواره مطیع ولایت و گوش به فرمان امر ولی بوده اند و افتخار می کنند که با تلاش های خود لبخند رضایت را بر لب های ولی فقیه بنشانند.

رسالت حوزه‌های علمیه؛ تبلیغ، تحقیق و موعظه

دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی به بررسی موضوع تبلیغ و اهمیت آن در حوزه‌های علمیه و ارتباط‌ تبلیغ، تحقیق و موعظه پرداخته است.