پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام منتشر شد.

کنگره عظیم حج

مصباحِ علوم انسانی و اسلامی

همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)، با سخنرانی آیات اراکی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) و با حضور اندیشمندانی از حوزه و دانشگاه داخل و خارج کشور، از  ۲۵خرداد به‌مدت دو روز در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در قم برگزار شد.

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا

الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین ارواحنا فداه.

صنعت هسته‌ای در خدمت «ایران قوی»

«خط حزب‌الله» نتایج و ثمرات پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای در زندگی مردم را بررسی می‌کند

 

جوان «فتاح» ایرانی در مسیر فتح «خرمشهرها»

 نگاهی به ثمرات روحیه و باور «ما می‌توانیم» و خسارت‌های نگاه «ما نمی‌توانیم»

سمینار «اندیشه امام خمینی(س) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران»؛

چرا در اوج جنگ تورم هفت درصد و پس از جنگ تورم 50 درصد را تجربه کردیم؟

عامل اصلیِ پیروزی

چرا ملت ایران برای ادامه تحول‌آفرینی‌های امام خمینی(ره) به «امیدواری» نیازدارد؟

در آمدی بر حکمرانی مردمی گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی

 در اسناد بالادستی کشور و همچنین بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مردم نقش مهم و اساسی در نظام سیاسی و کشورداری دارند و یکی از امتیازات و #تمایزات_اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام های رایج دنیا، توجه واقعی به نظر مردم و به میدان آوردن مردم در عرصه حکمرانی و کشورداری است. در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی، نظریه #مردم_سالاری_دینی که عنوان جمهوری اسلامی به خود گرفت و رسمیت پیدا کرد، طرح ناب و خالص دینی است. آیت الله خامنه ای، مردم سالاری دینی را اینگونه تبیین می کنند: «در بناى آن #نظم_مدنى و سیاسى [توسط امام خمینی] دو نکته اساسى وجود دارد که این دو نکته به هم پیوند خورده است؛ به یک معنا دو روى یک #حقیقت است: یکى عبارت است از سپردن کار کشور به مردم از طریق مردم سالارى و از طریق انتخابات، و دوم اینکه این حرکت ـکه خود از اسلام سرچشمه گرفته بود و هرآنچه ناشى از حرکت مردم سالارى و سپردن کار به مردم است ـ باید در چارچوب شریعت اسلامى باشد. این دو بخش است، یا با یک نگاه، دو بُعد از یک حقیقت است ». در این رویکرد، از آفات نظام های بنا شده بر استبداد فردی و حزبی یا برآمده از نفوذ سرمایه سالاران، از غرق شدن در وادی مادیگری و اباحی گری و دور افتادن از معنویت، تبری جسته می شود و تقابل و تضاد معنویت با مردم گرایی در عمل تخطئه می شود.

پاسداشت سرمایه‌ معنوی کشور

 چرا رهبر انقلاب بر ترویج آثار مربوط به دوران دفاع مقدس و ادبیات جهاد و مقاومت تأکید دارند؟

تحریف‌ستیزی در سیره و اندیشه امام خمینی {ره}

حجت‌الاسلام  مقدمی شهیدانی

مسئله تحریف حقایق مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی، یکی از دلمشغولی‌های دائمی امام خمینی(ره) بوده که از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی و از دوران استقرار نظام تا هنگام ارتحال ایشان، هموراه نسبت بدان حساسیت داشته‌اند. تحریف، گاه با کتمان برخی حقایق اتفاق می‌افتد که از آن «تحریف به نقیصه» یاد می‌شود و در آن، بخشی از واقعیت‌ها از حافظه تاریخی حذف می‌گردد، گاهی هم، تحریف به‌معنای وارونه‌نمایی و قلب واقعیت‌هاست که در ضمن آن، گاه خدمات عناصر مؤمن و مجاهد را به انحاء مختلف، مخدوش می‌سازند و گاهی نیز، در قالب تطهیر عناصر «خائن» و «خادم» جلوه دادن آنان، اتفاق می‌افتد که پروژه «تطهیر پهلوی» دقیقاً در همین چارچوب قابل تحلیل است. در این نوشتار نمونه‌هایی از تحریف‌ستیزی امام خمینی(ره) مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.